Friday, August 29, 2008

Aslm semua. Tak lama lagi kita akan berpuasa sekali lagi. Marilah kita memasuki sekolah ramadhan kali ini dan tamatkannya dengan kejayaan yang the best in our live. Untuk itu marilah kita plan that 30 days so that we can be cemerlang setiap hari dalam bulan ramadhan al mubarak ini. Sebagai persediaan kita marilah kita mulakan dengan bertaubat mohon ampun dari Allah terhadap segala dosa kita selama ini. Juga berdoa agar allah pelihara kita untuk lalui bulan ini dengan selamat seterusnya graduate from this madrasah dengan redha allah dan bertakwa. Samada kita di seremban, selandar atau di alex. Jaga diri hiasi peribadi selalu. Wassalam.
اللَّـهُمَّ إِنِّي أَعُوذُبِكَ مِنْ قَلْبٍ لا يَخْشَعُ ، وَمِنْ دُعَاءٍلا يُسْمَعُ ، وَمِنْ نَفْسٍ لا تَشـْبَعُ ، وَمِنْ عِلْمٍ لا يَنْفَعُ ،أَعُوذُبِكَ مِنْ هَؤُلاءِ الأَرْبَعِ

Those who forget Allah and do not think clearly will expose themselves to the whisperings of satan.One of the most crucial patterns of behaviour of satan is his giving people anxieties.Firman Allah dalam surah al-A’raf ayat 201-202 :\Maksudnya : “Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, apabila mereka disentuh oleh sesuatu imbasan hasutan dari Syaitan, mereka ingat (kepada ajaran Allah) maka dengan itu mereka nampak (jalan yang benar).Manusia cenderung to accept what others told him rather than finding the truth by thinking. Sedang saudara (pengikut) Syaitan-syaitan, dibantu oleh Syaitan-syaitan itu dalam melakukan kesesatan, kemudian mereka tidak berhenti-henti (melakukan perbuatan yang sesat lagi menyesatkan itu)”.Hidup seorang muslim merupakan ‘Atha` mutajaddid bermakna kebaikan yang bersifat berterusan.

No comments:

Pesanan sepanjang masa, di mana jua.