Monday, March 23, 2009

Jarak yang paling dekat antara dua tempat ialah garis lurus yang meghubungkan dua titik itu. Faham kah? kan kita belajar dalam maths, the shortest distance between two points is the straight line! Betul?

Now,
Jarak dari Form 1 to Form 5 agak jauh juga, that is 5 years! Kita dari form 1 akan sampai form 5 dengan cemerlang straight A1, paling cepat ialah dengan memilih jalan yang lurus, betul?

Perjalanan dari dalam rahim ibu, umur baligh ke kampung akhirat juga amat jauh dan berliku. ada ramai penipu, perompak etc cinta monyet, cinta palsu, angan-agan kosong dan lain-lain. Cara paling mudah ialah dengan mengikuti jalan yang lurus, sirotolmustakim, iaitu Addeen, ie ugama islam, seperti yang diajarkan oleh hadis sohih, alim ulamak yg murshid etc.

Marilah kita semua mengikut jalan yang lurus agar kita tidak sesat dalam jalan-jalan lain yang berliku. Setuju. Tolong doakan untuk diri sendiri, abang kakak adik saudara sepupu etc, ibu abah nenek etc kawan-kawan yg islam agar terus dapat melalui jalan yang lurus. Amat lah rugi kalau kita terlalai dan tersasar dari target kita iaitu Syurga Allah!!!

Moh lah, jangan malu-malu pula. Insyaallah.

No comments:

Pesanan sepanjang masa, di mana jua.